- Menu podmiotowe
- Statut organizacyjny jednostki
- AKTY PRAWNE
- Regulamin Organizacyjny Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu
- Schemat organizacyjny
- STRUKTURA ORGANIZACYJNA
- Pion Artystyczny
Pion Artystyczny
Pracą Pionu artystycznego kieruje Dyrektor Teatru, któremu bezpośrednio podlegają:
- Zespół Aktorski,
- Konsultant ds. programowych,
- Asystent artystyczny,
- Inspicjent / sufler.
Zespół Aktorski Teatru tworzą aktorzy, którzy pracują w sezonowym okresie rozliczeniowym (od 1 września do 31 sierpnia następnego roku), biorą udział w próbach nowych przedstawień, w których zostali obsadzeni, grają w spektaklach prezentowanych w bieżącym repertuarze teatru, dbają o jak najlepszy efekt artystyczny swojej pracy oraz o rozwój warsztatu.
Konsultant ds. programowych:
- konsultuje z Dyrektorem program, repertuar,
- współpracuje z reżyserami teatralnymi,
- współpracuje z Biurem Festiwalowym,
- koordynuje projekty teatralne (unijne i inne),
- koordynuje działania festiwalowe,
- uczestniczy w próbach generalnych i przedstawia Dyrektorowi Teatru opinie i analizy na temat przedstawień.
Asystent artystyczny:
- redaguje koncepcje wydawnictw teatralnych(afisz, program, repertuar, etc.),
- współpracuje z agencjami autorskimi w zakresie umów na wystawienie sztuk,
- zgłasza i przygotowuje materiały do umów licencyjnych,
- prowadzi bibliotekę Teatru, gromadzi materiały do archiwum artystycznego Teatru (fotografie, scenariusze i egzemplarze sztuk, makiety scenograficzne, partytury, zapisy video, zapisy dźwiękowe, recenzje, artykuły),
- sprawuje nadzór nad merytoryczną zawartością przygotowywanych druków i wydawnictw teatralnych,
- archiwizuje wycinki prasowe i inną dokumentację dotyczącą działania Teatru.
Inspicjenci - suflerzy prowadzą przedstawienia grane w Teatrze, przygotowują i prowadzą próby, przygotowują raporty z prób i przedstawień oraz ich zestawienia miesięczne, podczas wyjazdów z przedstawieniami poza siedzibę Teatru wykonują obowiązki realizatora imprezy, w czasie prób kontrolują tekst wypowiadany przez aktorów na scenie i wprowadzają na bieżąco zmiany, podpowiadają wykonawcą tekst wg egzemplarza w czasie prób i przedstawień, informują wykonawców o zmianach lub zapomnieniach tekstu, które zdarzyły się w czasie prób lub przedstawień.